Fakturownia w BedBooking

W BedBooking pomagamy małym i średnim gospodarzom prowadzić swoje biznesy - to mobilny kalendarz rezerwacji dla obiektów noclegowych w najmie krótkoterminowym. Wspieramy takie obszary jak:

  • zarządzanie dostępnością miejsc noclegowych,

  • polityka cenowa, 

  • sprzedaż OTA (Booking.com, Airbnb, Expedia, Homeaway, itp.),

  • komunikacja z gościem hotelowym, 

  • sprzątanie,

  • rachunki i faktury,

  • raporty i statystyki.

Nasz system rezerwacji PMS (Property Management System) jest dostępny na platformie Google Android, Apple iOS, Huawei App Gallery, Microsoft Store oraz na komputerach w postaci aplikacji internetowej. Obecnie wspieramy 24 wersje językowe. Zadowolonych klientów mamy w każdym zakątku świata, wystarczy spojrzeć na opinie użytkowników w Google Play czy App Store. Naszymi klientami są głównie właściciele / zarządcy apartamentów, hoteli, pensjonatów, pokoi gościnnych, kwater prywatnych, kwater agroturystycznych czy pól kempingowych. Dzięki uniwersalności naszego rozwiązania oraz pomysłowości naszych klientów, nasz mobilny kalendarz rezerwacji z powodzeniem jest używany także w wypożyczalniach samochodów, wypożyczalniach specjalistycznych maszyn budowlanych czy hotelach dla zwierząt.

Ja nazywam się Dawid Łukasiewicz i pełnię rolę prezesa zarządu oraz product managera.

Początki działalności

Pomysł na BedBooking zrodził się w 2012 w RST Software Masters. Projekt był realizowany jako projekt wewnętrzny, który miał na celu budowanie kompetencji firmy w zakresie platform mobilnych. Z racji tego, że nasza spółka matka miała doświadczenie w systemach dla branży turystycznej (NetTur), pomysł padł na mobilny kalendarz rezerwacji. W odróżnieniu od dużych i skomplikowanych systemów hotelowych, rozwiązanie z założenia miało być proste, intuicyjne, jakościowo dobre i innowacyjne. Stąd pomysł na mobilną recepcję dostępną na telefonie czy na tablecie dla małych i średnich obiektów noclegowych.

Najważniejszy w naszej pracy jest wielowymiarowy całokształt. Za produktem stoi cały zespół ludzi: menadżerzy produktu, programiści, testerzy, specjaliści ds. wsparcia czy marketingu, księgowość i kadry. Zależy mi na tym, aby codzienna praca sprawiała im przyjemność z tego co robią. Dzięki temu możemy dobrze poznać, zrozumieć i spełniać potrzeby naszych użytkowników. Rozwiązując problemy klientów budujemy świetny produkt, z którego możemy być dumni.

BedBooking i Fakturownia

Dzięki Google Play i Apple App Store BedBooking trafił do użytkowników na różnych kontynentach. Potrzebowaliśmy niezależnego kanału sprzedaży, który będzie dostępny we wszystkich regionach świata. Fakturownia jako system do fakturowania na dzień dobry wspierała wiele wersji językowych, walut i przy tym była przystępna cenowo. Pierwotnie Fakturownia służyła nam jako wewnętrzne narzędzie do wystawiania faktur i raportowania sprzedaży. Wraz z rozwojem systemu rezerwacji BedBooking, rosły potrzeby naszych użytkowników. Jedną z pożądanych funkcji w naszym kalendarzu była możliwość wystawienia dokumentu sprzedaży (rachunku lub faktury) przez gospodarza za udzielony nocleg. Rozważaliśmy dwa rozwiązania: napisać coś własnego lub wykorzystać rozwiązanie, które istnieje na rynku i da się je zaadaptować pod nasze potrzeby.

Zrobiłem rozeznanie rynku i wyciągnęliśmy pierwsze wnioski. Nie znaleźliśmy rozwiązania, które by nas usatysfakcjonowało. Potem nasz CTO Piotr Pękala, rzucił propozycję integracji z Fakturownią, która miałaby zostać naszym “zaadaptowanym” modułem do obsługi finansów dla obiektów noclegowych.

Produkt był nam doskonale znany, ponieważ sami z niego korzystaliśmy z powodzeniem od kilku lat. Wiedzieliśmy, że Fakturownia jest dobrą i stabilną usługą, wspiera różne wersje językowe, posiada dużo funkcji personalizacji i konfiguracji (np. obsługa drugiego podatku).

Podczas rekonesansu rynku przeanalizowałem kilka alternatywnych systemów do fakturowania. Były to rozwiązania typu open source czy też popularne komercyjne usługi, jednak większość usług jest nastawiona na rodzimy rynek. Jeżeli chodzi o usługi komercyjne, to oferta Fakturowni była naprawdę konkurencyjna - zarówno pod względem funkcjonalności, jak i ceny.

14 grudnia 2018 napisałem pierwszy e-mail do Fakturowni w tej sprawie. Pan Marcin Stefaniak (Prezes zarządu Fakturownia.pl) okazał się osobą otwartą na pomysł współpracy. W sierpniu 2019 roku zakończyliśmy okres pilotażowy usługi (zamknięte testy ze społecznością użytkowników BedBooking), a miesiąc później usługa była dostępna dla wszystkich naszych użytkowników.

W niespełna 9 miesięcy udało nam się lepiej poznać wzajemne potrzeby, dopracować warunki współpracy i dopasować produkt Fakturowni pod nasze indywidualne potrzeby.  

 

 

Co się zmieniło?

Przede wszystkim nasz klient oraz klient naszego klienta (gość hotelowy) otrzymuje dokument sprzedaży w swoim języku. Faktura czy rachunek jest czytelny i nie budzi wątpliwości co jest czym na fakturze. Sami korzystamy z kilku usług zagranicznych i wiemy, że dokumenty sprzedaży nie zawsze są czytelne.

Patrząc od wewnątrz, udało nam się zautomatyzować proces sprzedaży. Faktury są wystawiane automatycznie a dane są zaciągane do programu księgowego.

Dzięki ostatnim usprawnieniom i optymalizacji integracji z Fakturownią, zredukowaliśmy czas potrzebny na zaksięgowanie dokumentów sprzedażowych z 3 dni do 3 godzin.

Dla przedsiębiorcy obsługa finansowa to obowiązek wymagany przepisami prawa. Proces ten musi być prosty i jak najmniej pracochłonny dla zespołu. Kwestie związane ze zmianą przepisów, legislacji systemów księgowych oraz nowych trendów zostawiamy specjalistom z Fakturowni. Dzięki temu ja i mój zespół, możemy się skupić na spełnianiu potrzeb naszych użytkowników i stricte na rozwoju systemu do zarządzania rezerwacjami.

Czy poleciłbym Fakturownię znajomemu?

Już to zrobiłem. Poleciłem system klientom naszego serwisu. Czy może być lepsza rekomendacja?

 

 

Sprawdź możliwości Fakturowni dla Twojego biznesu


Testuj za darmo »